CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, May 17, 2009

Jangan Bersedih,Maafkan Org yg Menyakiti anda itu lebih baik

harga hukuman sgtla mahal dan e2 la yg hrus dbayar oleh seorg pndendam & pndengki,iaitu org yg mnderita kerana mmelihara dendam dlm hatinya. jika dia ingin mmbalas dendamnya, dia hrus mngorbankn hatinya, dagingnya, darahnya, perasaannya, kedamaiannya, ketenteramannya dan kebahagiannya. akhirnya hanya kerugian yg akn diperolehinya.

Dlm Al-Quran Allah tlh brfirman, "jadilah kamu pemaaf dan suruhlaah org mngerjakan yg ma'ruf,serta brpalinglah dari org2 yg bodoh"

so! kpd kwn2 ku sume aku mnta maaf klu ada slah & slap coz kta mnusia hnya insan biasa yg byk melakukn kesilapan. n aku jgk maafkn korg klu korg pn de wat silap ngn aku.. sbb org yg brdendam ni slamanye hati dia xkn pnah tenteram.

cuma mgkin klu kta dh byk sgt terasa ngn seseorg tu ssh tuk kta maafkn org 2.. tp xpela..maafkn org tu lbh baik dr brdendam. biarla Allah je yg balas. Allah 2 kn maha adil.

hrap kwn2 ku yg trsyg sume dptla amik pngajaran dr tazkirah aku arini.. ni pn aku rujuk kt buku.. bkn sesuka reka sendiri.. lg satu nk pesan, byk2 kn la bc buku2 yg brmanfaat spy kta akn mnjadi org yg brilmu. lg bgus klu bc buku2 ilmiah sbb kta hdup xlama kt dunia ni. so, ilmu2 cmni la yg jadi bekalan kta.

0 comments: